2020 August 6 - پنج شنبه 16 مرداد 1399
مواد غذایی حاوی آهن
کد خبر: ١٨٦٦ تاریخ انتشار: ١٥ بهمن ١٣٩١ - ٠٩:٣٣ تعداد بازدید: 1796
مواد غذایی حاوی آهن

با مصرف گیاهانی که غنی از آهن هستند، قدرت این ماده را در تقویت سیتم ایمنی‮ تان مشاهده خواهید کرد.

آهن یک ماده مغذی و مهم است که به حفظ سلامتی و انرژی شما کمک می‮‌کند. بسیاری از افرادی که دچارِ کمبود آهن در بدنِ خود هستند، دچارِ بیماری آنمی و یا اختلالات سلامتی دیگر می‮‌شوند.

گیاهانی که غنی از آهن هستند:

اسفناج

اسفناج یک مکمل غذایی عالی با تمام مواد مغذیِ ضروری برای یک بدنِ سالم است. این گیاه غنی از آهن، منیزیم و پتاسیم بوده و دارای ویتامین C است که به جذب آهن کمک می‌کند. این گیاه مزایای زیادی دارد و سیستم ایمنی را نیز تقویت می‮کند. با بخارپز کردن اسفناج به همراه تخم‌مرغ می‌توانید از یک صبحانه پر انرژی، سرشار از ویتامین و تقویت کننده دستگاهِ ایمنی بهره‌مند شوید.

جعفری

جعفری غنی از آهن بوده و سلول‮‌های خونی را به‮ طورِ مؤثری افزایش می‮‌دهد. این گیاه به‮‌طورِ شگفت‌‮آوری با آنمی مبارزه کرده و سیستم ایمنی‮‌تان را تقویت می‮‌کند. جعفری آنتی‮‌اکسیدان‮‌های موجود در خون را افزایش می‮‌دهد، زیرا حاوی روغن‮‌های فراری مانندِ لیمونین، آلفا توژن، اوژنول و مایریستیسین است که غنی از آنتی اکسیدان‌‮ها هستند. جعفری همچنین به جلوگیری از سرطان کمک می‮‌کند.

خرما

خرما غنی از آهن، کلسیم، سولفور، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، منیزیم و میزان بسیار زیادی از ویتامین‮‌ها و مواد معدنیِ دیگر است. خرما به علتِ آهن زیادی که دارد درمانِ مؤثری برای آنمی به حساب می‮‌آید. خرما همچنین برای مبارزه با یبوست، مشکلات روده‌‮ای، افزایش وزن، مشکلات قلبی، ضعف جنسی، اسهال، سرطان معده و دستگاه ایمنی ضعیف، مورد استفاده قرار می‮‌گیرد.



Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

آخرین مطالب


صفحه اصلی | تماس با ما | درباره ما | آرشیو | پیوندها | RSS
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه