2017 July 25 - سه شنبه 03 مرداد 1396




مردم معمولا چگونه خرید می کنند؟
کد خبر: ١٨٠٦ تاریخ انتشار: ١١ بهمن ١٣٩١ - ١٠:٠٣ تعداد بازدید: 3536
به کدام باید اعتماد کرد: مصرف کنندگان یا منتقدین
مردم معمولا چگونه خرید می کنند؟

پژوهش تازه ای نشان داده است که خریداران به هنگام خرید لوازم الکترونیکی، به نظرات مصرف کنندگان بیشتر از منتقدین حرفه ای گوش می دهند. در این پژوهش، 65 درصد از خریداران می گویند که بیشتر از بررسی و نظرات مصرف کنندگان محصول الهام گرفته اند تا از نظر کارشناسان.

پژوهش تازه ای نشان داده است که خریداران به هنگام خرید لوازم الکترونیکی، به نظرات مصرف کنندگان بیشتر از منتقدین حرفه ای گوش می دهند. در این پژوهش، 65 درصد از خریداران می گویند که بیشتر از بررسی و نظرات مصرف کنندگان محصول الهام گرفته اند تا از نظر کارشناسان.

به گزارش برترین ها این پژوهش نشان داده است که خریداران آنقدر به مصرف کنندگان دیگر اعتماد دارند که قبل از خرید، حدود 11 نظر از نظرات مصرف کنندگان را می خوانند.

بردفرود ویلیامز از شرکت روابط عمومی جهانی Weber Shandwick که این پژوهش را رهبری کرد، می گوید: «ما می دانیم که مصرف کنندگان منتقد، نیروهای قدرتمندی هستند. ولی حالا فهمیده ایم که آنها قدرتمندترین نیرو هستند. بازاریابان دانا کسانی هستند که به مصرف کنندگان منتقد گوش می دهند و آنها را مدیریت می کنند تا از قدرت قابل توجه آنها برای تثبیت پول خود استفاده کنند.»

ولی خریداران هنوز هم نگران نظرات مصرف کنندگان هستند، با آنکه به نظرات آنها بیش از نظرات منتقدین اعتماد دارند. هشتاد درصد از خریداران می گویند که نگران صحت نظرات آنلاین هستند و 51 درصد از خریداران می گویند که نگرانند مبادا این نظرات را خود سازندگان درج کرده باشند.

مصرف کنندگان می گویند که تأثیرگذارترین نظرات، عادلانه و منطقی هستند و خوب نوشته شده اند و دارای اطلاعات فنی هستند. به علاوه، مصرف کنندگان می گویند که آنها به نظراتی اعتماد دارند که در وبسایت های معروفی همچون آمازون، BestBuy و Consumer Reports درج می شوند.

به گزارش برترین ها ویلیامز، رئیس مؤسسه فن آوری آمریکای شمالی در Weber Shandwick می گوید: «تأثیر فزاینده نظرات مصرف کنندگان بر روی فروش بدان معناست که بازاریابان باید یاد بگیرند چگونه بطور مؤثری سیل خریداران جستجوکننده نظرات آنلاین را مدیریت کنند. نظرات کاربران، تصمیمات خرید را متحول می کند. مطالعه ما نشان می دهد که چرا، چگونه و چه زمانی خریداران هم از نظرات کاربران و هم از نظرات سنتی تحریریه برای خرید کردن استفاده می کنند.»

با آنکه مصرف کنندگان بیشتر به نظرات خریداران دیگر اعتماد می کنند، ولی کسب و کار های هوشمند باید به هنگام بازاریابی محصولات، از چند رویه ساده بهره ببرند. فهرستی از این راهنمایی ها را در زیر می بینید:

· بررسی های آگاهی بخش: یک نمونه در وبسایت محصول قرار دهید تا به مصرف کننده کمک کند تا روند استفاده از آن برایش ساده تر شود و احتمال اینکه محصول رقیب حواس خریدار را پرت کند، کاهش یابد. برای اینکه شک و تردید نسبت به صحت نظرات و بررسی ها کاهش یابد، سیاستی اتخاذ کنید که کارمندان خودتان نتوانند نظر بگذارند و این سیاست را اعلام کنید.

· صفحات بازاریابی محصول طراحی کنید – از فرمت وبسایت های بررسی محصول استفاده کنید و به صورت موازی بازاریابی نکنید تا بدین ترتیب مصرف کنندگان بتوانند اطلاعاتی که به دنبالش هستند را بیابند و تصمیم خود را بگیرند.

· نظرات و بررسی ها را تشویق کنید – مشتریان را تشویق کنید تا درباره محصولات جدید شما نظر بدهند. یک مدیر اجتماعات آنلاین باید مشتریان را تشویق کند که برای محصولات نظر بدهند و مشتریان مثبت و نظرات حرفه ای را در کانال های اجتماعی توسعه دهد و با خدمات مشتریان همکاری تنگاتنگ داشته باشد تا سریعاً به بازخورد آنها واکنش دهد.

· بررسی ها و نظرات تأثیرگذار را شناسایی کنید – بازاریابان نمی توانند مستقیماً بر نظرات و بررسی های کاربر تأثیر بگذارند، ولی می توانند بررسی هایی که پتانسیل بیشترین تأثیرگذاری را دارند شناسایی کنند و این بررسی ها را در وبسایت های محصولات، نظرات آنلاین و شبکه های اجتماعی خود قرار دهند. بازاریابان نباید لزوماً بررسی ها و نظرات ناشناس را بدنام کنند.

· به قدرت بررسی ها توجه داشته باشید – بدانید که مصرف کنندگان قبل از خرید محصول، از وبسایت های خرید دیدن می کنند تا بررسی ها و نظرات و اطلاعات را ببینند، نه اینکه از قیمت ها اطلاع یابند. اطلاعات محصول در وبسایت های خرید آنلاین باید تا آنجا که ممکن است مفید باشد و محتوای ویدئویی و جدول های مشخصات محصول داشته باشد.



Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | تماس با ما | درباره ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | گالری تصاویر | خبرنامه | نظرسنجی | جغرافیای شیعه | آب و هوا | RSS
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه