2017 September 21 - پنج شنبه 30 شهرويور 1396




فوتوريسم و اعتقاد به آخرالزمان
کد خبر: ١٣٩٥٤ تاریخ انتشار: ٢٦ شهریور ١٣٩٢ - ١١:٢٠ تعداد بازدید: 1471
فوتوريسم و اعتقاد به آخرالزمان

از مسائلي است كه در اديان آسماني و مباحث تئولوژيك آمده است. فوتوريسم به معناي اعتقاد به فوتوريسم FUTURISM عصر آخرالزمان و انتظار ظهور منجي غيبي مي باشد. جايگاه اين عقيده در اسلام هم از مسلمات محسوب مي شود و در كتاب هاي غربي نيز از آن سخن به ميان آمده است. به همين علت اين باور مقدس ...

از مسائلي است كه در اديان آسماني و مباحث تئولوژيك آمده است. فوتوريسم به معناي اعتقاد به فوتوريسم FUTURISM عصر آخرالزمان و انتظار ظهور منجي غيبي مي باشد. جايگاه اين عقيده در اسلام هم از مسلمات محسوب مي شود و در كتاب هاي غربي نيز از آن سخن به ميان آمده است. به همين علت اين باور مقدس منحصر به جامعه اسلامي نيست بلكه در اديان آسماني مانند آيين زردشتي و دين يهود و مذاهب عمده مسيحيت مثل كاتوليك ارتدكس و پروتستاتت و ساير مذاهب الهي به شكل يك اصل مسلم مطرح گرديده است.

رويكرد به مهدويت در عصر ما
جاي بسي خوش بختي است كه در عصر اخير مسئله مهدويت بيش از گذشته مورد توجه عموم مسلمان ها قرار گرفته است حتي متعصب ترين گروه هاي اهل سنت نيز به آن اقبال نموده اند. البته متاسفانه عده اي به عنوان مهدي و قائم آل محمد درگذشته و حال از اين عقيده همگاني سواستفاده كرده اند و خود را “مهدي موعود” معرفي نموده اند. در سال 1400 هجري شخصي به نام “جهيماني” تحصيل كرده جامعه الاسلاميه در مدينه منوره در قيامي در مسجدالحرام “محمد بن عبدالله القحطاني” را مهدي موعود خواند و مردم را براي بيت با او دعوت كرد.
امروزه بر همگان معلوم شده كه محمد بن عبدالله القحطاني مهدي موعود نبوده چرا كه همان گونه كه در احاديث متواتر منعكس شده حضرت مهدي از عترت و اهل بيت پيغمبر است و اين شخص خصوصيات گفته شده را ندارد.
يكي از مستشرقان غربي به نام “دارمستتر” در كنفرانسي به مناسبت ظهور “مهدي متمهدي” گفت: مي دانيد كه محمد چگونه شريعت خود را بنيان نهاد وقتي او ظهور كرد در عربستان علاوه بر شرك ملي و باستاني سه ديانت بيگانه وجود داشت ; آيين يهود ديانت عيسوي و كيش زردشتي. اما نكته مشترك ميان آن ها اعتقاد به وجود انساني فوق طبيعت بود كه بايستي در آخرالزمان ظهور كند و نظم و عدالت از دست رفته جهان را بازآرد.
شما همگي در كتاب “زندگي يسوع” بحثي را درباره اين موضوع خوانده ايد; مطابق تعاليم اين سه ديانت پيش از ظهور منجي بايد نيروي بد بر جهان حكم فرما شود.

فوتوريسم و مذاهب
1 ـ در مزمور 37 زبور داوود مي خوانيم: “شريران منقطع مي شود اما متوكلان به خداوند وارث زمين خواهند شد.”
2 ـ در كتاب مذهبي زردشتيان نيز چنين آمده است: “لشكر اهريمنان با ايزدان در روي خاك دان محاربه و كشمكش دارند. بعد از پيروزي ايزدان و برانداختن بت ها و اهريمنان عالم كيهان به سعادت اصلي خود رسيده بني آدم بر تخت نيك بختي مي نشينند.”
3 ـ در كتاب جاماسب نامه آمده است: “مردي بيرون مي آيد از زمين تازيان از فرزندان هاشم ; مردي بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق وبه دين جد خويش بود و زمين را پر از داد كند.”
در آيين زردشت به موعود اديان سوشيانت مي گويند. اين موعودها سه تن بوده اند كه مهم ترين و آخرين آن ها “سوشيانت پيروزگر” خوانده شده است. مي گويند: “سوشيانت مزديسنان به منزله كريشناي بر همنان بوداي پنجم بوداييان مسيح يهوديان فارقليط عيسويان و مهدي مسلمانان است.”
4 ـ در كتاب صفنياي نبي فصل 3 آيه 6 و7 آمده است: “به منظور گرد آوردن طوايف بشر بر يك دين حق سلاطين دول مختلف را نابود كنم آن وقت برگردانيم به قوم ها لب پاكيزه براي خواندن همه به نام خداي و عبادت كردن ايشان به يك روش.”
5 ـ “شاكموني” پيشواي هندوها در كتاب مذهبي خود مي گويد: “پادشاهي دولت دنيا به فرزند سيد خلايق دو جهان “گشن” بزرگوار تمام شود و او كسي باشد كه بر كوه هاي مشرق و مغرب دنيا حكم براند و برابرها سوار شود و دين خدا يك دين شود و دين خدا زنده گردد.”
6 ـ در انجيل متي فصل 24 آيه 27 و 30 آمده است: «... چون برق كه از مشرق بيرون مي آيد و تا مغرب ظاهر مي گردد آمدن فرزند انسان هم چنين خواهد بود... خواهند ديد فرزند انسان را بر ابرهاي آسمان كه مي آيد با قدرت و جلال عظيم.”
7 ـ در يكي از اناجيل مورد قبول پروتستان ها نوشته شده است: “اي شمعون ! خداي به من فرمود: تو را وصيت مي كنم به سيد انبيا كه بزرگ فرزندان آدم و پيامبر امي عربي است و بيايد ساعتي كه فرج قوي گردد و نبوت بسيار شود و مانند سيل جهان را پر كند.”

طرح ظهور موعود از نظر دانشمندان
1 ـ از برتر اندراسل فيلسوف انگليسي نقل شده است: “عالم در انتظار مصلح بزرگي است كه حكومت واحد جهاني را تشكيل دهد و جهان را تحت شعار واحد و پرچم واحد اداره كند.”
2 ـ انيشتين رياضي دان بزرگ و نامي دنيا مي گويد: “بعيد نيست كه روزي برسد كه صلح و صفا بر بشريت حكومت كند و مردم دنيا يك ديگر را دوست بدارند و با هم برادر باشند و جهان در انتظار چنين مصلحي به سر مي برد كه بشر را تحت شعار واحد و قانون واحد اداره كند.”
3 ـ برناردشاو متفكر معروف ايرلندي با تمام صراحت ما را بشارت مي دهد به انسان برتر و مافوق ; مصلح كبيري كه زنده و سالم و از نظر مزاج قوي و نيرومند است و داراي عقل خارق العاده. او محصول تكامل بشر معمولي است كه پس از تلاش بسيار چنين قدرت و صلابتي را پيدا كرده و بايد عمري بسيار طولاني داشته باشد تا وي در پرتو اين عمر طولاني تمام دانش ها و تجربه هاي بشري را كه در اعصار مختلف تجربه كرده در خود جمع مي كند و از تحولات جهان به يمن عمر درازي كه دارد بهره مند مي شود و با كوله باري از علم و تجربه و آگاهي ظهور مي كند و دنيا را اداره مي نمايد.
4 ـ يكي از مستشرقان آلماني به نام “ماربين” در آخر كتاب خود تحت عنوان “فوتوريسم شيعه” مي نويسد: “از جمله مسائل اجتماعي بسيار مهم كه هميشه مي تواند موجب اميدواري و رستگاري شيعه گردد همانا اعتقاد به وجود حجت عصر و انتظار ظهور اوست چون معتقدات مذهبي در ملل مشرق زمين تا دو قرن ديگر كاملا اثرات خود را خواهد بخشيد و مي توان گفت كه شيعه در اين مدت و با كمي جمعيت و اسباب طبيعي پيشرفت محيرالعقولي نموده و به زودي از حيث عده و نيرو و قدرت مقام اول را كسب خواهد نمود. حتي اگر آثار ديني و معتقدات مذهبي از بين برود شيعه داراي آن سرمايه اي خواهد بود كه ماوراي قواي طبيعي و عارضي شوكت و اقتدار و قوت و حكومت و مذهب خود را در عالم نگه دارند.”



Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | تماس با ما | درباره ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | گالری تصاویر | خبرنامه | نظرسنجی | جغرافیای شیعه | آب و هوا | RSS
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه